Beelddenken

Beelddenken is een gave.

 

Kinderen die in beelden denken, leren op een andere manier en lopen in het huidige onderwijs eerder vast dan andere kinderen. 

Zij koppelen de informatie die zij krijgen aan plaatjes en maken daar een geheel van. Het is dan ook belangrijk voor hen om bij het geheel te beginnen, om vervolgens terug te gaan naar de details. In het huidige onderwijs begint men met details en maakt er dan een geheel van. Dit werkt heel verwarrend en kan een hoop frustratie met zich mee brengen.

Ik heb mijn scholing gevolgd bij Agnes Oosterveen, de grondlegster van “ik leer anders.”

Via deze methode leer ik uw kind om te gaan met deze manier van denken. Door visualisatie kan een kind zijn hoofd “opruimen” en plaats maken om taal en rekenen een vaste plek te geven in het hoofd. Er ontstaat zo structuur en houvast. 

 

Het is wenselijk deze sessies samen met uw kind te doen, zodat u daarna de begeleiding verder zelf kunt sturen.

Voor meer informatie over deze methode,  kunt u de website van ik leer anders bekijken.