top of page

Bijles & huiswerkbegeleiding
 

Huiswerkbegeleiding

 

Er kunnen verschillende redenen zijn om hulp te zoeken bij het begeleiden van huiswerk

  • Het lukt uw kind niet om een goede planning te maken of het vele werk te overzien. 

  • Het kan zijn dat uw kind door dyslexie erg veel tijd kwijt is met zijn/haar huiswerk. 

  • De mogelijkheid om thuis geconcentreerd te werken is niet aanwezig.

  • Door onzekerheid weet uw kind niet waar het moet beginnen of wil het helemaal niet beginnen

Het is mogelijk om in een groepje begeleiding te krijgen. Hierin kunnen zij niet al hun huiswerk maken, het accent ligt hier op het opstarten en begeleiden. Hierbij zal ik samen met de kinderen zoeken naar een manier om dit zelfstandig op te pakken.

Dit is op twee vaste momenten: dinsdag en donderdag van 16.00- 17.00.

Het groepje bestaat uit maximaal 4 kinderen. Het is niet nodig elke keer aanwezig te zijn, daardoor is het wel nodig om het van tevoren aan te geven, zodat er niet meer dan 4 tegelijk komen.

Is het wenselijk om individueel begeleid te worden, dan maken we een aparte afspraak.

 

Bijles

 

In sommige gevallen is het fijn voor kinderen om even wat extra aandacht te krijgen voor een schoolvak waar het moeite mee heeft.

Doordat ik ruim 30 jaar ervaring heb in het (basis)onderwijs kan ik op dat gebied alle vakken aanbieden. Ook voor de onderbouw van de middelbare school.

 

Bijles kan op verschillende manieren. Het is mogelijk om de stof door te nemen die op school aangeboden wordt, dan ondersteun ik en kijken we waar extra uitleg nodig is.

 

Mocht het onderwijssysteem niet aansluiten bij de behoefte van het kind, kunnen we ervoor kiezen een andere werkvorm in te zetten.

  • bewegend leren: naast de uitleg zullen de werkvormen bewegend zijn. Dat kan met de trampoline, dat kan in de vorm van een speurtocht of een renspel

  • spelend leren: sommige kinderen hebben baat bij het oefenen in spelvorm. Denk aan een ganzenbord met rekensommen, een puzzel maken, een kleurplaat met opdrachten, soms maak ik een “kraak de code”

  • anders leren: sommige kinderen leren op een heel andere manier. Daarbij gebruik ik de methode van het beelddenken. Kinderen krijgen dan op een geheel eigen wijze de stof aangeboden. Vaak vraag ik de ouders bij deze manier van begeleiden.

bottom of page